Qarama –qarshi sonlar. Sonning moduli mavzusiga doir misol yechish
admin 9-02-2019, 11:42 417 Yangiliklar, Dars ishlanmalar
Sana:
Sinf: 6-D
Fan:Matematika.
Mavzu: Qarama –qarshi sonlar. Sonning moduli mavzusiga doir misol yechish..
Maqsad:
1) Ta`limiy: O`quvchilarga qarama-qarshi sonlar , sonning moduli mavzusini tushuntirish, bilim ko`nikma hosil qilish,misol va masalalarni izchillikda yecha olish layoqatini shakllantirish.
2) Tarbiyaviy: O`quvchilarni vatanga sadoqati , insonlarga mehr-oqibatli bo`l olish,atrofdagilar bilan munosabatda odob-axloq qoidalariga rioya qilish layoqatini shakllantirish.
3)Rivojlantiruvchi: O`quvchilarni hayot davomida mustaqil o`qib o`rganish, o`z hatti-harakatini muqobil baholash, yo`l qo`yilgan xato va kamchiliklarni tuzata olish layoqatini shakllantirish.
Dars tipi: Mustahkamlash tipidagi dars.
Dars metodi: Matematik diktant, qurilishga sayohat, matematik atama yozish o`yini.
Dars jihozi: Darslik, AKT,plakatlar,qor parchasi,rag`batlar, tarqatmalar.
Darsning borishi:
1.Darsni tashkil qilish.(5 daqiqa)
Darsni o`quvchilar bilan salomlashib boshlayman,davoatni so`rayman,tozalikka e`tibor beraman. O`quvchilardan fevral oyining muhim sanalarini so`rayman, o`quvchilarni fan oyligida qatnashishga undayman.
O`quvchilarga alisher Navoiy va Boburning ruboiylaridan aytdiraman.
2.O`tilgan mavzuni mustahkamlash. (10 daqiqa)
Uyga vazifani "do`stingni tekshir” usuli yordamida tekshiraman.
O`quvchilardan matematik diktant olaman.O`tilgan mavzuni takrorlayman.
Bir-biri bilan faqat ishorasi bilan farq qiluvchi sonlar qaramq-qarshi sonlar deyiladi.
-6 va 6, -5 va 5, -4 va 4, -3 va 3,-2 va 2,-1 va1 qarama-qarshi sonlardir.
Sonnig moduli deb koordinata to`ri chizig`ida sanoq boshidan shu songa mos keluvchi nuqtagacha bo`lgan masofaga aytiladi.
Musbat sonnig moduli shu sonning o`ziga teng.
|a|=a, |5|=5. Manfiy sonning moduli unga qarama-qarshi songa teng.
|-5|=-(-5)=5. Havo yetto gradus sovidi,daryo sathi o`n ikki metr ko`tarildi,buyumdan 5000 so`m zarar ko`rildi, havo 20 gradus iliq bo`ldi
3.Yangi mavzu bayoni. (15 daqiqa)
733-739 misollar.
Misollarni yechishda "Qurilishga sayohat " o`yinidan foydalanamiz.Bunda har bir qatordan 1ta o`quvchi chiqib, rasmdagi mislni yechib plakatga yopishtiradi.Qaysi qator tez qurib bo`lsa shu qator g`olib bo`ladi.
733. Quyidagi sonlarning modullarini toping va javobni tenglik ko`rinishidayozing: 1) -6, 44, -150, 75, -78 2) -52, 39, -45, -13, 21.
Yechish:1) |-6|=-(-6)=6 |44|=44
|-150|=-(-150)=150 |75|=75 |-78|=-(-78)=78.
2) |-52|=-(-52)=52 |39|=39
|-45|=-(-45)=45 |-13|=-(-13)=13,
|21|=21
734.Koordinata tog`ri chizig`ida sanoq boshi 0 nuqtadan A(6),B(-7),C(-2),D(-4),E(-3) nuqtagacha bo`lgan masofani toping.
Javob:6,7,2,4,3.
735. Agar a=-3;10;-73;55;-6 bo`lsa,-a va |a| ni toping.
-a=3 -a=-10 -a=73 -a=-55 -a=6.
|a|=3 |a|=10 |a|=73 |a|=55 |a|=6
736. Hisoblang:
1.|-15|+|-20|-|-3|*|-5|=15+20-15=20.
2. |-32|+|-32|÷|-8|-|-4|=32+4-4=32.
737.Modullari teng ammo o`zlari teng bo`lmagan 4 ta son yozing.
-1 va 1, -15 va 15 ,30 va -30, 45 va -45.
738. 4|a|-|b|+|a| ifodaning qiymatini toping,bunda:
1) a=-24,b=-14 2) a=-32 b=-45
3) a=-7 , b=-20 4) a=-5 , b=-15.
1) 4*24-14+24=96-14+24=106
2) 4*32-45+32=128-45+32=115
3) 4*7-20+7=28-20+7=15
4) 4*5-15+5=10
4. Mustahkamlash (10 daqiqa)
739. Tenglamani yeching:
1) |x-8|=0
-x+8=0
2) |-x|=9 3) |x|-4=0 4) |-x|=-16 G`olib qatorga ragbat beraman.
5. O`quvchilarni baholash.
Dars davomida faol qatnashgan qatorni rag`batlantiraman.O`quvchilarni faolligiga qarab baholab, baholarini e`lon qilaman,dars yakunida o`quvchilarga uyga vazifa beraman.
6. Uyga vazifa: 740-741-misollar.
O`qituvchi: N.Bekchanova.
O`TIBDO`: S.Raximov.
Sinf: 6-D
Fan:Matematika.
Mavzu: Qarama –qarshi sonlar. Sonning moduli mavzusiga doir misol yechish..
Maqsad:
1) Ta`limiy: O`quvchilarga qarama-qarshi sonlar , sonning moduli mavzusini tushuntirish, bilim ko`nikma hosil qilish,misol va masalalarni izchillikda yecha olish layoqatini shakllantirish.
2) Tarbiyaviy: O`quvchilarni vatanga sadoqati , insonlarga mehr-oqibatli bo`l olish,atrofdagilar bilan munosabatda odob-axloq qoidalariga rioya qilish layoqatini shakllantirish.
3)Rivojlantiruvchi: O`quvchilarni hayot davomida mustaqil o`qib o`rganish, o`z hatti-harakatini muqobil baholash, yo`l qo`yilgan xato va kamchiliklarni tuzata olish layoqatini shakllantirish.
Dars tipi: Mustahkamlash tipidagi dars.
Dars metodi: Matematik diktant, qurilishga sayohat, matematik atama yozish o`yini.
Dars jihozi: Darslik, AKT,plakatlar,qor parchasi,rag`batlar, tarqatmalar.
Darsning borishi:
1.Darsni tashkil qilish.(5 daqiqa)
Darsni o`quvchilar bilan salomlashib boshlayman,davoatni so`rayman,tozalikka e`tibor beraman. O`quvchilardan fevral oyining muhim sanalarini so`rayman, o`quvchilarni fan oyligida qatnashishga undayman.
O`quvchilarga alisher Navoiy va Boburning ruboiylaridan aytdiraman.
2.O`tilgan mavzuni mustahkamlash. (10 daqiqa)
Uyga vazifani "do`stingni tekshir” usuli yordamida tekshiraman.
O`quvchilardan matematik diktant olaman.O`tilgan mavzuni takrorlayman.
Bir-biri bilan faqat ishorasi bilan farq qiluvchi sonlar qaramq-qarshi sonlar deyiladi.
-6 va 6, -5 va 5, -4 va 4, -3 va 3,-2 va 2,-1 va1 qarama-qarshi sonlardir.
Sonnig moduli deb koordinata to`ri chizig`ida sanoq boshidan shu songa mos keluvchi nuqtagacha bo`lgan masofaga aytiladi.
Musbat sonnig moduli shu sonning o`ziga teng.
|a|=a, |5|=5. Manfiy sonning moduli unga qarama-qarshi songa teng.
|-5|=-(-5)=5. Havo yetto gradus sovidi,daryo sathi o`n ikki metr ko`tarildi,buyumdan 5000 so`m zarar ko`rildi, havo 20 gradus iliq bo`ldi
3.Yangi mavzu bayoni. (15 daqiqa)
733-739 misollar.
Misollarni yechishda "Qurilishga sayohat " o`yinidan foydalanamiz.Bunda har bir qatordan 1ta o`quvchi chiqib, rasmdagi mislni yechib plakatga yopishtiradi.Qaysi qator tez qurib bo`lsa shu qator g`olib bo`ladi.
733. Quyidagi sonlarning modullarini toping va javobni tenglik ko`rinishidayozing: 1) -6, 44, -150, 75, -78 2) -52, 39, -45, -13, 21.
Yechish:1) |-6|=-(-6)=6 |44|=44
|-150|=-(-150)=150 |75|=75 |-78|=-(-78)=78.
2) |-52|=-(-52)=52 |39|=39
|-45|=-(-45)=45 |-13|=-(-13)=13,
|21|=21
734.Koordinata tog`ri chizig`ida sanoq boshi 0 nuqtadan A(6),B(-7),C(-2),D(-4),E(-3) nuqtagacha bo`lgan masofani toping.
Javob:6,7,2,4,3.
735. Agar a=-3;10;-73;55;-6 bo`lsa,-a va |a| ni toping.
-a=3 -a=-10 -a=73 -a=-55 -a=6.
|a|=3 |a|=10 |a|=73 |a|=55 |a|=6
736. Hisoblang:
1.|-15|+|-20|-|-3|*|-5|=15+20-15=20.
2. |-32|+|-32|÷|-8|-|-4|=32+4-4=32.
737.Modullari teng ammo o`zlari teng bo`lmagan 4 ta son yozing.
-1 va 1, -15 va 15 ,30 va -30, 45 va -45.
738. 4|a|-|b|+|a| ifodaning qiymatini toping,bunda:
1) a=-24,b=-14 2) a=-32 b=-45
3) a=-7 , b=-20 4) a=-5 , b=-15.
1) 4*24-14+24=96-14+24=106
2) 4*32-45+32=128-45+32=115
3) 4*7-20+7=28-20+7=15
4) 4*5-15+5=10
4. Mustahkamlash (10 daqiqa)
739. Tenglamani yeching:
1) |x-8|=0
-x+8=0
2) |-x|=9 3) |x|-4=0 4) |-x|=-16 G`olib qatorga ragbat beraman.
5. O`quvchilarni baholash.
Dars davomida faol qatnashgan qatorni rag`batlantiraman.O`quvchilarni faolligiga qarab baholab, baholarini e`lon qilaman,dars yakunida o`quvchilarga uyga vazifa beraman.
6. Uyga vazifa: 740-741-misollar.
O`qituvchi: N.Bekchanova.
O`TIBDO`: S.Raximov.
O'xshash
Suvda ham quruqlikda yashovchilar sinfi, tuzilishi,umumiy xususiyatlari. Ko’l baqasi yashash muhiti va hayot kechirishi tashqi tuzilish va muskullari
09.02.19
Yangiliklar, Dars ishlanmalar
Nuqta koordinatasi mavzusidagi ochiq dars
10.01.19
Yangiliklar, Dars ishlanmalar
Konstitutsiya - baxtimiz poydevori
10.01.19
Yangiliklar, Dars ishlanmalar
Boshlang'ich sinf o'qituvchisi Quryazova Fotima ustozning 2-sinflardagi ochiq darsidan lavhalar
Xonqa tumanidagi 10-son umumiy o'rta ta’lim maktabining boshlang’ich sinf о’qituvchisi
31.03.17
Tadbirlar